Matrix

Filmväder idag. Så jag tittade på Matrix (på VHS, nostalgiskt värre!!). Det var nog 10 år sen jag såg den sist. Då kommer jag ihåg att jag gillade den väldigt mycket, trots att jag inte är så mycket för actionfilmer. Men jag förstod nog inte allt. Nu förstår jag den på ett annat sätt, på ett djupare plan. Förstår symboliken och ler igenkännande åt orden som det ligger så mycket sanning i. Jag har faktiskt inte sett tvåan och trean, har fått för mig att de inte är så sevärda. Eller är de det..?


Kommentarer
Postat av: Lina H

haha ja gillar det itne alls :P blir mörk då ja kommer hem igen :P men tack vännen kram

Postat av: Eddy

Matrix filmerna är underbara. Ettan är väl fortfarande bäst för att den var så revolutionerande när den kom ut, både konceptet och tekniskt hur den var filmad.



Tvåan är en bättre action film, dom har bara tagit ettan och lagt till mer så att säga, större budget.



Trean är ok men definitivt den sämsta av dom.



Kolla in Johnny Mnemonic eller Inception också, liknande filmer :)

2010-09-15 @ 00:58:20
URL: http://www.eddyborg.com
Postat av: Maria

Ahaa.. får ta och se dom i alla fall då :) Inception hade jag tänkt att se snart, den verkar väldigt bra. Kram

2010-09-15 @ 08:32:37
URL: http://mariaskolding.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback