Skapa

Jag funderar på att sälja min massagebänk och köpa en bättre kamera. Fota allt det vackra jag börjat uppmärksamma. Bli mer kreativ. Jag har aldrig trott att jag är kreativ. Sanningen är att jag inte vågat vara det. För vem är jag att tro att jag är kreativ? Att jag är bättre på något än någon annan? Nej, kreativitet handlar inte om att skapa något bra, jag vet. Det handlar om att skapa med sin själ. Att våga visa den man är i en annan form. Blotta sig, våga vara sårbar. Jag vet väl att jag kan skriva, men att jag kunde skriva vackert, det hade jag ingen aning om, för jag vågade inte. Vågade inte dela mina djupaste tankar, de kanske var fel i någon annans ögon. Kanske skulle jag bli förlöjligad. Nu vågar jag, jag vågar ha fel, jag vågar visa mig.

Jag känner ett sug efter att skapa. Eller uppleva någon annans skapelse. Såg precis en film, hamnde i en annan värld för en stund. Njöt av andras kreativitet, och deras mod att visa världen vad de skapat. Det finns inspiration i allt, man behöver bara öppna ögonen. Eller öronen. Vilket sinne som helst går bra.


Kommentarer
Postat av: Lesly Valencia

Åhh jag vill också ha en kamera men det är så dyrt och svårt, så jag skjuter på det lite grann. Men låt din kreativitet glänsa. Jag har precis börjat med Scrapbook, likvärt? hehe



Kramisar igen :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback