Gårdagen

God morgon! Jag är otroligt pigg idag, var klarvaken vid 5!! Det är något jag märkt den här veckan, att jag inte verkar behöva lika mycket sömn längre, det känns som att jag får energi från annat. Vanligtvis sover jag aldrig mindre än 8 timmar per natt, ibland 10 om jag har en trött dag. Nu verkar jag kunna vara vaken längre på kvällarna och vakna tidigare.

Gårdagens upplevelse var väldigt givande. Vi satt en grupp på kanske 10 personer i en ring. Först gjorde vi en chakrabalansering där vi ljudade ett speciellt ljud för varje chakra. Gick nedifrån och upp, och sen ner igen. Jag kom ganska snabbt ner i avslappning och kände mig väldigt närvarande. Redan här kände jag väldiga energier i kroppen, kände mig varm och "vibrerande". Sedan gick 3 personer runt och gav oss Diksha eller Oneness blessings. De lade händerna på huvudet på olika sätt. Ibland vibrerade de händerna, ibland förde de huvudet långsamt i små rörelser åt olika håll, ibland gick de ner vid öronen och på halsen och nacken. Jag kände mig långt borta och djupt avslappnad. Och lycklig på något sätt. Vet inte hur lång tid vi satt där och de gick runt, man tappar tidsuppfattningen, men det var nog i alla fall 30-45 minuter. Meningen är att det ska leda till ett accepterande av nuet, och även om jag jobbat med just det under en lång tid, känner jag redan nu att detta hjälpte ännu mer. Jag satt och log för mig själv på tåget hela vägen hem (tåget som jag precis hann med och slapp vänta en halvtimme, lite flyt där). Och idag känner jag mig också som ett enda stort leende. Jag har aldrig mediterat i grupp, men jag måste säga att det är stor skillnad när det är fler energier i rummet. Jag måste göra det oftare! Nu ska jag yoga. Massa kärlek!! /Maria


Kommentarer
Postat av: Lina

kan låva att vi ska hoppa omrking coh dansa till den när ja kommer hem :D kram hjärtat

Postat av: Eddy

Jag har läst en del om det där med att energier ökar när man är en större grupp. Oftast när folk mediterar tillsammans eller gör liknande aktiviteter så ökar den välgörande energin inte bara med dubbelt utan exponentiellt. :)

2010-08-20 @ 10:34:56
URL: http://eddyborg.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback