Happy Yoga

Det blev ett yogapass även denna morgon, trots gårdagens långpromenad (1 h 8 min, det längsta jag gått på ett år skulle jag tro). Och trots att jag höll mig uppe till 23.40 (väldigt sent för att vara jag) och vaknade vid 6. Jag låg i sängen och lyssnade på Sommar i P1 med poeten Johannes Anyuru. Han pratade så vackert, så vackert om tiden och antimateria, sådant som jag tycker är fruktansvärt fascinerande. Jag fick gåshud flera gånger om.

I alla fall. Yoga var det. Dagens tema var glädje. Och glad kände jag mig verkligen. Igår hände något med mig, jag vet inte riktigt vad, men ännu en bit av mig föll på plats. Och jag fortsätter känna mig så idag. Mer hel på något sätt. Fullkomlig. Yogade till Thomas DiLeva och sög i mig budskapet i hans låtar. Naturligt hög. Så känner jag mig nu.

Jag hörde en bön igår, som jag tog till mig. Jag försöker få in den i varje cell i min kropp, för detta är min sanning.

Allt är bra och vackert.
Jag är Gud och Gudinnan.
Jag är skaparen.
Jag kan förändra min värld.


Namasté! /Maria


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback