Sahaja Yoga

Jag vann ett nummer av tidningen Nära för ett tag sen. Där i finns en artikel om Sahaja Yoga, som är en meditationsform. Jag fastnade för artikeln och kollade upp om det skulle finnas här i närheten. Det som lockade mycket var att det är gratis att vara med på kurserna. Tyvärr fanns ingen kurs i Stockholm just nu, de letar lokal står det på hemsidan. Men jag ska kolla titta in där lite då och då och se om det kommer någon kurs. Jag vill verkligen lära mig mer om meditation, men känner inte för att lägga ut en massa pengar på kurser just nu. Jag har i alla fall kommit igång med morgonmeditation, har suttit som mest 20 minuter (i morse), och märker verkligen vilken skön start på dagen det är. Jag ska försöka öka med 5 minuter hela tiden, kanske kommer jag tillslut upp i en hel timme. Men hade det inte vart för yogan så hade min kropp aldrig klarat av att sitta still på en kudde på golvet i ens 5 minuter. Stel, stel, stel var jag. Tack gode Gud för yoga! Namasté/Maria

Kommentarer
Postat av: Lesly Valencia

Ja det ordnar nog sig till slut :) Jag har också blivit väldigt inspirerad av meditation och yoga och tänkte försöka få det till en daglig rutin. Var på bibloteket idag och lånade en bok med lite yoga rörelser :D



Ses imorgon Kramar

Postat av: Lina

Hej :) vad härligt det låter :) jag letar nu jobb i både sthlm och åre...ska föröska hitta någon att dela lägenhet med i sthlm ..vill hitta 1 två elelr större att dela :) så får se vart jag hamnar :) men skanar dig sjukt mycket kram

2010-07-21 @ 17:30:31
URL: http://misstyndero.blogg.se/
Postat av: Lina

hej vännen :) jag står ju i kö och om du vill och jag ska bo i sthlm delar jag gärna lägenhet med dig :) de låter ju inte fel ...men börja bara om du känner dig redo :) kram hjärtat

2010-07-21 @ 18:05:53
URL: http://misstyndero.blogg.se/
Postat av: Anneli

Hej maria!!

Jag försöker vara "duktig" och meditera varje dag, men det är långt ifrån alltid det blir så...! Det som jag upplever som kraftfullast är att meditera i grupp eller åtminstone med en kompis eller två...! Yoga däremot har tyvärr aldrig tilltalat mig...!

Ha det så bra!! :D

2010-07-21 @ 22:54:02
URL: http://anneli-in-da-house.blogspot.com
Postat av: Jenny

Du behöver inte sitta på golvet. Det viktiga är att du inte mediterar, inte hur.

Postat av: Lina

Ja förstår de :) tänk på de :) får se vart jag tar vägen med så :) kram

2010-07-23 @ 17:54:56
URL: http://misstyndero.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback