Kinesiologi

Vilken underbar dag! Jag har gått en timmes promenad i solen. Det är lycka!

Och i förmiddags var jag på min favoritplats på jorden (just nu är det det), ute på Ekerö hos min kinesiolog. Jag har gått där sen oktober och varit helt beredd på att ge upp behandlingen i de mörkaste stunderna. Men utan deras hjälp skulle jag inte ha kommit så långt som jag har idag. Det har kostat, och jag är för evigt tacksam mot mina föräldrar som ställt upp mer än jag någonsin skulle kunna begära egentligen. Älskade mamma och pappa, jag kommer aldrig glömma hur mycket ni gjort, och gör för mig. Utan er skulle jag till slut varit en blöt fläck.

En vanlig kinesiolog gör egentligen mest muskeltester och lite sånt. Men där jag går är det mycket mer än så. Det går inte riktigt att förklara rättvist, men det är så häftigt att uppleva! Låter skumt, men det är det inte alls, det är faktiskt helt logiskt när man har upplevt en behandling. De hittar alltid rätt problemområde, idag var det t.ex magen och nacken... precis där jag har haft ont. För att få bort problemen får jag näringstillskott, och de jobbar även
kraniosakralt. Fick även veta idag att de problem jag har kvar är mer psykiska än fysiska. Det gav mig ännu mer motivation att fortsätta jobba med mig själv, varje dag, varje ögonblick. Bli den bästa jag kan bli. Fick även lära mig att jag har en allergi. Och ni kan inte gissa mot vad... jo nämligen te! Jag blev lite chockad, jag trodde jag åt och drack helt perfekt nu, och grönt te som ska vara så nyttigt! Det är det enda te jag dricker, men jag fick föklarat att teer innehåller så starka örter att det kan vara värre för kroppen än kaffe. Jag vet att det låter helt koko, det säger emot allt "hälsotänk", men egentligen är det ändå logiskt. För mig, som befinner mig i den här situationen, är det inte svårt att sluta med nånting. Jag vill ju bara bli frisk. Jag struntar i vad jag måste låta bli att
äta och dricka. Hittills har jag slutat med alkohol, mjölk, vete, kaffe, nötter, potatis, vitt ris, kött, choklad, socker och vissa frukter och grönsaker som min kropp inte vill ha. Jag vet att det låter sinnessjukt. Men får man bevisat för sig att ens kropp inte vill ha vissa saker... då är det inte svårt att sluta. Min kropp har varit totalt nedbryten, och det är möjligt att jag kommer tåla vissa av de här sakerna i framtiden. Men ska jag vara ärlig så saknar jag ingenting av det. Jag mår ju bättre, och det är det enda som betyder något. I slutändan är hälsan det enda man har. Har jag fel? /Maria

Här och här finns mer info om kinesiologen jag går hos.

Kommentarer
Postat av: Eva

Du har så rätt så rätt!

Tänk om jag också "orkade"tänka och göra så!

Jag hinner oftast bara komma till tanken sen är jag helt matt och allt blir som krav:(



/Eva

2010-05-12 @ 18:53:01
Postat av: Maria

Hej! Nej lätt är det ju såklart inte. Allt har blivit satt på sin spets i mitt liv, jag har blivit tvungen att tänka om. Men det är en process, allt har inte fallit på plats på en gång, det har kommit lite i taget under 7 månaders tid. Och jag har fått mycket hjälp. All lycka till dig! /Maria


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback