Mindfulness

Jag har precis legat i sängen och lyssnat på 45 minuters mindfulness. Mindfulnessövningar är jättebra för att kunna acceptera nuet och det som är. Det kan vara känslor, värk, tankar, händelser m.m som man ändå inte kan göra något åt, och behöver sluta fred med. Det går bättre för varje gång jag övar, även om jag i början av övningen kan känna ett visst motstånd. Ibland vill man inte känna det man känner, och gör tusen andra saker för att slippa, men spänningarna ligger då kvar i kroppen och kan leda till ännu mer obehag och i värsta fall sjukdomar. Ja, för det är faktiskt så att allt vi tänker och känner registreras i kroppen, och negativa sådana kan få fysiska konsekvenser. Kärlek! /Maria


Kommentarer
Postat av: Eva

Jag tror att vi inte riktigt förstår hur mycket vi igentligen lagrar i vår kropp!

Mer o mer bara trycks ner ! Inte konstigt att det "svämmar"över!



Kram

Eva

2010-05-31 @ 07:22:40
Postat av: Maria

Ja, det är helt otroligt egentligen. Jag försöker vara medveten om det när jag tänker negativa tankar, att dem faktiskt fastnar i kroppen och skadar mig. Men det är inte lätt!

Kramar Maria


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback