Dag 9

Äntligen lite ny energi! Som tur var idag, för jag hade planerat att säga hej då till en vän som flyttar till London. Han har sparat ihop pengar ett tag och ska nu bara åka iväg utan att ha någonting planerat. Han ska försöka hitta ett jobb och någonstans att bo efter att ha haft lite semester i nån vecka. Det låter kanske galet, men jag tycker det är beundransvärt. Och är det någon som klarar det, så är det han. Jag blir verkligen inspirerad av såna modiga människor.

Jag orkade alltså åka in till stan idag, och där fikade vi och gick sen runt lite. Och sen när vi skulle hitta någonstans att sätta hamnade vi på St Claras kyrkogård. Vi satt och pratade religion och andlighet en stund, och så fick vi för oss att gå in i kyrkan. Jag har inte varit så mycket i kyrkor, men det är verkligen fridfullt och vackert att befinna sig i en. Vi tittade oss runt ett tag och jag tände ett ljus för min morfar. Det var en fin dag, och nu känner jag att jag fått lite ny inspiration igen.

Jag försöker be om den bästa lösningen på min situtation - utan att ha några åsikter om vad som faktiskt är den bästa lösningen. Och jag känner att det funkar bra, när jag tänker så. Då verkar det mesta lösa sig, även fast det kan se mörkt ut ibland. Kanske har jag inte hittat mitt syfte i livet än, eller syftet med min situation, men jag vet att det finns ett. När jag hittar det ska jag leva det till hundra procent. Livet har faktiskt aldrig känts så meningsfullt som nu.

Namaste /Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback