Balansen

Jag börjar bli bättre på att vara i balans. Det är lite ledordet just nu eftersom vi läser kinesisk medicin i skolan, där yin&yang är väldigt viktigt. Jag börjar förstå mig själv bättre, jag behöver lite av varje i mitt liv. Jag behöver inte vara extrem (bara träna, äta nyttigt, sova ordentligt osv) och jag behöver inte vara destruktiv jämt heller (dricka en massa alkohol, vara ute hela nätterna osv). Och jag behöver inte umgås med människor hela tiden heller, likadant vill jag inte alltid vara för mig själv och stänga in mig. Men jag blir roligare att umgås med om jag får tid själv då och då. Och jag behöver planera lite och vara lite spontan. Jag behöver lite kaffe varje dag och lite choklad då och då. Jag behöver gråta och jag behöver skratta. Men mest av allt behöver jag vara nöjd och tacksam över det jag har och inte ta motgångar på fullt så stort allvar. Nu sitter jag och väntar på min stora kärlek som kommer med choklad. Jag har inte tränat idag, för jag har onda ben och ett trött sinne som behövde vilas. Och jag tänker äta och må bra, vara glad och njuta av mitt underbara sällskap. Livet är härligt om man låter det vara det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback