Träning ska vara lycka

Nu har jag vart och tränat igen. Det blir mycket träning just nu, mest för att det inte finns så mycket annat att göra. Ibland när jag är inne i en träningsperiod får jag för mig att sätta upp mål och planera träningen lite bättre. För ibland blir det bara löpning en vecka, och sen bara gruppträning en annan och nu på sistone har det blivit mycket styrketräning. Men så fort jag börjar följa ett träningsschema så försvinner lusten. Jag kan vara jättepeppad i början, men sen tröttnar jag efter ett tag. Därför älskar jag att kunna välja varje dag vad jag har lust att träna, på så sätt blir träningen aldrig tråkig. Oftast gör det att jag tränar mer också, fast inte alltid så hårt. Jag kanske skulle kunna få bättre resultat av träningen om jag var mer målinriktad, men resultat är så flyktiga... jag måste ju hålla i de resultaten sen också och den pressen vill jag inte förknippa med min älskade träning. Träning ska vara lycka, annars får det va.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback