Härliga måndag

Ja, en härlig dag har jag sannerligen haft. Jag har ägnat mig åt sådant som är väldigt jag. Jag har yogat, mediterat, dansat fritt, sprungit barfota över gräset, varit på biblioteket, gått en långpromenad och andats in naturens energi. Och saker har dykt upp framför näsan på mig, saker jag behövde höra och se just precis nu. Tecken, ständigt dessa tecken. Jag har nästan slutat tvivla nu, lite gnagande finns nog kvar därinne, men jag låter det vara så tills den fullkomliga tilliten infinner sig.

När jag yogade imorse fokuserade jag på att just acceptera det som sker. Det har jag tänkt mycket på de senaste dagarna. För när jag accepterar och välkomnar det som är, då kan jag aldrig i något endaste ögonblick önska att det vore annorlunda. Allt är okej och precis som det ska vara, och jag vet detta djupt inne i mitt hjärta. Jag måste bara komma ihåg det. Ibland glömmer man, och det är okej det med.

Men allt verkar falla på plats, och det är spännande leva just nu. Jag känner mig tacksam och priviligerad att jag är ung just nu, just idag. Att jag har hela livet framför mig. Det här året har inneburit stora förändringar i mitt liv, förändringar jag var tvungen att göra, förändringar i min livssyn och förändringar i mitt innersta. Och denna förändring sker överallt, just här och just nu i vår tid. Och jag är så glad att jag får vara en del av den, och ödmjuk inför att få leva denna sanning och leva som en fri människa och själ. Jag ska göra mitt allra bästa på min resa, var den än tar mig.

Kärlek och frihet! /Maria


Kommentarer
Postat av: Anneli

Åh va' härligt det låter!!



Ja, med tillit till livet och dess skeden kan rena mirakler hända!!

Jag jobbar också på tilliten, men jösses vad vissa saker/rädslor sitter hårt!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback