Höstlängtan

Nu sitter jag här hemma igen, har lämnat syster och Skåne. Laddar för första yogapasset den här veckan, har haft en liten paus. Jag kände faktiskt att det var välbehövligt, ibland behöver man få längta.

Igår fick jag litteraturlistan till min skrivkurs, och jag längtar till hösten! Min egen bokhög som ligger och väntar får väl vänta ett tag till, men vad gör det? Jag har hela livet på mig att läsa alla spännade böcker, som ger mig nya insikter och får mig att växa hela tiden.

Skrivandet och yogandet är det jag hela tiden kommer tillbaka till. Det som får mig att må bäst. Och den här hösten vill jag ägna mig åt dessa två saker, som har mer gemensamt än man kan tro. Det behövs ett visst mått av flöde och en närvaro när man skriver, och när man yogar. Eller är det kanske tvärtom, att man hamnar i ett flöde och blir närvarande när man skriver, och när man yogar? Ja, så är det nog. Det är väl därför jag mår så bra av det. Jag ser i alla fall väldigt mycket fram emot hösten, och dess toppar och dalar och utmaningar. Namasté. /Maria



Kommentarer
Postat av: Anonym

Underbar bild och höstlängtan.

Jag håller med dig att skriva och yoga har absolut paralleller.

Ha en fin söndag

Emma

Postat av: Anneli

Yoga har jag tyvärr aldrig känt mig dragen till, men att skriva däremot...!! Det är nånting jag verkligen älskar!! Så att blogga passar mig alldeles utmärkt!! :D

2010-08-17 @ 00:55:56
URL: http://anneli-in-da-house.blogspot.com
Postat av: Lesly Valencia

Hejsan Maria! Ja jag är i Sthlm nu, sommnade en stund så jag har inte kollat bloggen sen imorses. De hade varit roligt att följa med på Dikcha imorgon :) Vart kan vi mötas, tror inte att jag hittar :P



Nästa vecka ska jag till Hällefors och göra omtentamen :( annars hade det varit jätte roligt att gå på Yoga. Har själv kollat upp lite ställen som har gratis prova på. Vi kanske kan ta det vid nått annat tillfälle?



Vi känns så lika jag och du, jag vet precis vad du menar med flödet i yoga och skrivandet.Man försvinner helt...

2010-08-18 @ 22:25:41
URL: http://leslita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback