I Skåne igen

Nu är jag framme hos min syster i Skåne. Hon vankar runt höggravid och vi väntar bara på att bebisen ska titta ut. Jag tänker tillbaka på förra gången jag var här, bara en månad sedan, och upptäcker hur långt jag kommit sen dess. Ibland måste man ha något att titta tillbaka på för att förstå att man hela tiden går framåt. Ibland kan det kännas som att jag står still och att ingenting händer, eller att det bara är bakslag på bakslag. Men summan blir ändå framsteg tillslut. Kanske är det 2 steg framåt, och 1 tillbaka... men det betyder ju ändå 1 steg framåt. Så i de stunder jag tvivlar försöker jag tänka på vart jag var för en månad sen, vart jag är nu, och vart jag kommer vara om ännu en månad. Närmare och närmare målet. /Maria

Läste en klok rad i boken (Älska dig själv - Wayne Dyer) jag läste i bilen: Bara den otrygge söker tryggheten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback