Konsten att leva innerligt

Igår kväll låg jag och lyssnade på Sommar i P1 med prästen Ted Harris. Det var intressant och fascinerande, även om han emellanåt blev lite för omständig och seg. Men mysigt var det att ligga i sängen med hörlurar och lyssna på när han pratade om inre resor. Och musiken var ett exta plus! Hittade precis en bok han skrivit: Konsten att leva innerligt, och den måste jag läsa nångång. Programmet var slut 23.40, och då åskade det som bara den och regnet smattrade mot fönstret. Jag var riktigt trött, men låg och lyssnade ett tag innan jag tillslut somnade...

Idag är det galet fuktigt och kvavt, jag är trött och seg och känner mig blöt och kall och olustig. Ingen bebis har kommit och imorgon måste vi åka hem igen. Trist, men men... Jag känner mig ändå väldigt lugn och nöjd, nöjd med väntan, för jag vet att det ibland kan ta lite tid för att vissa saker ska falla på plats. Så tills dess tar jag det lugnt och låter livet flyta på i sin egen takt. Ingenting står stilla. /Maria 

Kommentarer
Postat av: Vera

Jag har läst boken, och den är bra, och ger tankebanor. De baserar det mesta på existentialismen och Kirkegaard. Vi hade faktiskt den i vår bokklubb och diskuterade den.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback