Livet är klokare än mig

Jag har läst en helt underbar bok den här veckan, det har så att säga "klickat" flera gånger och ännu mer faller på plats. Boken heter "Den nionde insikten" av James Redfield. Jag rekommenderar den varmt till alla som är intresserade av andlighet, personlig utveckling, filosofi osv. Jag hittade den av en slump på en loppis, men jag är helt övertygad om att det var meningen att jag skulle hitta den. För allt som kommit till mig och hänt mig kan inte vara en slump. När jag ser tillbaka inser jag att allt som skett under mina 22 år har varit nödvändigt för att jag skulle utvecklas till den person jag är idag. Även om jag förbannat en massa, så har Livet sjävt varit mycket smartare än planeringsmänniskan i mig. Det har aldrig blivit som jag tänkt mig, alltså har jag insett att det inte är någon idé att smida planer och försöka styra livet i den riktning jag tror blir bäst. För jag kan inte veta i förväg vad som blir bäst. Livet är inte menat att planera i minsta detalj. Detta har gjort mig extremt ödmjuk, jag vill bara uppleva det som kommer i min väg, vara närvarande i varje stund och förundras över Livets mysterier. Framtiden känns otroligt spännande, och jag tar emot det som kommer min väg, jag är öppen för vad som helst. Mitt liv ska bli ett äventyr och en otrolig resa. Jag är så tacksam. /Maria

En klok person sa till mig: "Livet har en plan för dig som du inte är medveten om än, du kommer succesivt växa i den."


Kommentarer
Postat av: Jenny

Det är sant, Universum, Gud eller vad man vill kalla det vet alltid vad som är bäst för en. Det kan däremot vara bra att ta ansvar och välja hur man vill att ens liv ska se ut för att sen inse att det finns något som är bättre för en när det inte blir som man önskar.

Postat av: Vera

Åh, den läste jag i din ålder också! Jag vill verkligen läsa om den - vet den gav mig många tankar. Vet det finns fler delar? Kan rekommendera "En Gud på en Harley Davidson" om du kommer i kontakt med den! KRAM

2010-08-01 @ 22:35:57
URL: http://hallonmuffin.wordpress.com
Postat av: Maria

Vera: Ja det finns "Den tionde insikten" också, ska försöka hitta den. Och tack för tipset, ska kolla upp den med.

Jenny: Självklart förstår jag att man själv måste ta ansvar och inte bara sitta och vänta. Lite planerande är nog alltid bra, bara man är öppen för att det kan finnas bättre alternativ som man inte upptäckt ännu.

2010-08-02 @ 08:09:58
URL: http://mariaskolding.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback