I shall believe

Jag har hittat några verktyg som verkligen fungerar för mig nu. Nackdelen är dock att dessa saker sätter igång både den fysiska och psykiska utrensningen (enligt min egen upplevelse), vilket kan göra att jag verkar ganska nedgången och nära att ge upp ibland. Sanningen är den att det är väldigt mycket som rensas ut i mina jobbiga stunder, och det har varit ganska många jobbiga stunder på sistone. Jag tror starkt att det beror på det jobb jag gör för att läka mig själv, som sätter igång och får ut en massa. Efter varje jobbig stund känner jag mig mycket starkare än innan. Efter att ha levt livet och fyllt mig med lager på lager av skräp (från både miljö och tankar och känslor) är det klart att mycket kommer upp när man bestämmer sig för att städa en gång för alla. Kanske tar det ett tag, kanske är det över imorgon. Igår trodde jag att jag var nära på att ge upp igen, men idag känner jag en stark tillit igen, att det jag gör faktiskt fungerar! Det gäller bara att vara ihärdig och inte bli rädd för det jobbiga. Tålamod är mitt nya mellannamn. Frustrationen är mest att det är jobbigt för de som älskar mig att se på när jag har mina jobbiga stunder. Tack för att ni inte ger upp, så jag inte ger upp på mig själv. Kärlek! /Maria

That not everything is gonna be the way
You think it ought to be
It seems like every time I try to make it right
It all comes down on me
Please say honestly you won't give up on me
And I shall believe



Kommentarer
Postat av: Lesly Valencia

Du har så mycket tänktvärda ord här på bloggen. Alltid lika intressant att läsa :) blir sugen på att jobba med mig själv mer :) får lust att yoga och äta nyttigt. Just nu har jag dock inget kök. Renoveras så jag får leva på micro mat vilket jag hatar :P



roligt att du bor i närheten, vi får ta och ses någon dag tycker jag :) Take care


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback