Stickningsterapi

Idag påbörjade jag mitt nya, blivande intresse: stickning. Det får bli en enkel halsduk så här första gången, så får det bli något mer avancerat sen till bebisen. Det är väldigt lugnande, och supernyttigt för mig att sitta och bara koncentrera mig på stickningen. Mina tankar har en förmåga att fladdra iväg hundratusen gånger om dagarna, men när jag stickar stillnar dem. Det är som meditation. Perfekt!

Min första dag utan frukt (förutom vattenmelon i morse) är snart slut, och det har gått bättre än jag trodde. På eftermiddagarna får jag ett enormt fruktssug, men idag hade jag förberett mig med hemmagjord hummus att doppa grönsaker i istället. Finns lite kvar nu till kvällen, så lagom till nästa fotbollsmatch ska jag dippa gurkstavar. Mums!

Nästa gång jag skriver blir nog i Skåneland!

Love love /Maria

Kommentarer
Postat av: Vera

Hej Maria! jag skulle gärna vilja länka dig om det går för sig? Tycker ditt budskap är underbart och det jag strävar efter.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback