The pH Miracle

Yey! Min motivation kom tillbaka ännu mer, när jag fick en (väldigt) försenad födelsedagspresent. Boken "The pH Miracle - Balance your diet, Reclaim your health." Den handlar om att neutralisera kroppen pH, genom att äta mindre syrabildande mat, och genom att kombinera maten på ett optimalt sätt.

Jag kommer nog skriva mycket om den senare, när jag läst lite mer. Det är detta jag tror på, detta jag lever efter. Förutom att jag enligt boken äter liiite för mycket frukt. Det är bra näring i frukt, men sockret i frukten behandlas av kroppen på samma sätt som allt annat socker. Så mår man inte 100% bra gör man klokt i att låta bli frukt helt och hållet. Jag ska försöka trappa ner, och äta mer råa grönsaker istället. Jag lovar att det är värt att ändra sin kost bara man kan få må lite, lite bättre när man mått så dåligt som jag gjort. Och eftersom jag fortfarande inte mår helt bra och fortfarande har en del problem med magen, så är jag öppen för att testa vad som helst. Och jag vet att det funkar, det har gjort en otrolig skillnad sen jag la om kosten.

Kärlek och hälsa! /Maria


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback