Friskt, grönt och lyckligt liv

Jag har upptäckt ett intresse jag länge inte vetat att jag har. Mitt gröna intresse. Jag har nog aldfrig förr förstått att man kan leva helt grönt. Och det är mitt mål, men just nu håller jag på att lära mig. Min sjukdomsperiod har varit lång, och den pågår än. Men istället för att gräva ner mig ska jag passa på att lära mig. Massor. Anledningen till att jag nu funnit detta intresse har ju med sjukdomen att göra. Allt vi äter och allt vi har omkring oss påverkar kroppen. Att jag inte fattat det tidigare. Även om jag alltid brytt mig om att äta rätt, men kanske av fel anledning (vara smal). Det viktiga är ju hur kroppen mår. Mitt mål är att leva helt ekologiskt, men det kommer nog inte hända förns jag är frisk, jobbar och har råd att bestämma själv vad jag handlar. Just nu försöker jag påverka mamma så mycket jag kan, och det är tur att hon alltid lyssnar på mina knäppa önskningar. Jag vill jobba med detta, jag vill leva och andas detta. Vid mitt lilla torp på landet där jag ska bo med min älskling och hund ska jag odla grönsaker i hela trädgården. Jag ska bara äta ekologisk, närproducerad mat och jag ska jobba som kostrådgivare, yoga- och fitnessinstruktör, personlig tränare och massör. Jag ska jobba med helheten.

Yoga har jag gjort idag. Det klarar jag fast jag är sjuk. Jag började på riktigt i början av förra veckan. Jag har yogat till och från i några år, och alltid önskat att göra det regelbundet. Och nu ska jag det. Redan nu känner jag enorma resultat, och det får mig att må mycket bättre än innan. Yoga är medicin för kropp och själ.

Mitt i mitt elände så är jag ändå så tacksam. Och det är den känslan jag ska försöka behålla under så stor del av dagarna som möjligt. Det här är både en kamp för min kropp och mitt pyske. En kamp att hålla mig positiv. Jag tror att man blir frisk av att vara positiv, även när man varit sjuk i 5 månader. Då är man fortfarande värd att vara lycklig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback