Tacksamhet

Imorse när jag vaknade låg jag kvar en stund i sängen och tänkte på vad jag är tacksam för idag. Jag tänkte...

"Tack för att jag får vakna upp i en varm och skön säng,
tack för att jag får gå upp och äta en god frukost,
tack för att jag sen kan sätta mig vid datorn och få en massa inspiration från olika bloggar och liknande,
tack för att jag kommer yoga en stund på förmiddan,
tack för att jag får ta en varm, skön dusch efteråt,
tack för att jag får äta en god lunch,
tack för att jag ska åka till Lena i eftermiddag..."


och nu lägger jag till: Tack för att det är sol idag igen!

Sen skrev jag i min dagbok, innan jag gick upp, att "Jag lovar mig själv att träna själen lika mycket som jag tränar kroppen". Och när jag väl gick ur sägen kände jag mig på rätt bra humör. Ibland behöver man vara tacksam för minsta lilla sak som man oftast tar för givet. Sen är jag naturligtvis alltid tacksam för min familj, min pojkvän och min hund, men det är inga små saker, så dom är jag tacksam för varje dag.

Kärlek! /Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback