Hur du tränar yoga hemma

Idag bläddrade jag igenom den yogabok jag lånat på biblioteket. Den heter "Hur du tränar yoga hemma" och är skriven av Howard Kent. Boken är från 1995, så bilderna ser ganska så gamla ut (roliga kläder har dem, hihi). Men det var en väldigt bra yogabok tycker jag. Väldigt bra beskrivet om filosofin bakom yoga, om andningen, om avslappning och om det viktiga i att skynda långsamt. Den är väldigt enkel och bra för nybörjare tror jag. Boken innehåller ett yogaprogram för varje månad under ett år, så att man sakta ska bygga upp sig och utvecklas. Den har en väldigt fin helhetssyn, varje aspekt verkar finnas med, inte bara av själva yogapasset, utan av hela ens vardag och liv. För yogan förändrar en, och inte bara under själva utövandet. Hade gärna ägt den här boken, men hittade den bara på Vattumannen där den inte fanns i lager (och kostade 279 kr, inte vad jag har lust att lägga på en bok). Får se om jag köper den i framtiden, gillar den skarpt.
Namaste! /Maria


Kommentarer
Postat av: Lina H

Hej vännen, ja ska leta imorgon :) Kommer ringa dig på lördag elelr söndag dag, vill ju prata med dig innan jag åker kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback