Yinyoga hemma

Jag vaknade med världens träningsvärk efter poweryogan igår. Men jag var ändå sugen på att yoga, som jag för det mesta är varje morgon nu. I senaste numret av omyogaom finns ett yinyogaprogram som jag blev sugen på att testa. Det var alldeles lagom idag, jag behövde något lugnt eftersom jag är så fruktansvärt otålig just nu att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Så jag behövde landa lite, komma ner i varv, låta varje position ta tid. Låta det symbolisera att allt som behöver falla på plats i mitt liv får ta den tid det behöver. Hur otålig jag än blir. Jag höll varje position i 3-5 minuter, medan jag andades djupt. Efter en timme på det sättet kände jag verkligen hur saker hände i kroppen och med energin. Den här helgen ska jag verkligen försöka lugna min otålighet, och låta den här processen ta sin tid, även om det är så nära nu. Namaste! /Maria


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback